24 Νοεμβρίου 2009

Ο Ερωτηματικόσαυρος και ο Πιρατής χωρίς ε



Σήμερα, για να βοηθηθούμε στον καταιγισμό ιδεών (brainstorming), φωνάξαμε και βοήθεια.

Τον γλυκούλη ...Ερωτηματικόσαυρο, που ζωγράφισα με βάση το σχήμα ενός ερωτηματικού και τον κακό ...Πιρατή (χωρίς έψιλον) που τον σχημάτισα με βάση το γράμμα Πι.



Απόσπασμα της ιστορίας:

"Μια φορά και έναν καλό καιρό, υπήρχε ένα περίεργο πλάσμα, ένας γλυκούλης Ερωτηματικόσαυρος με μεγάλο κεφάλι και μια περίεργη ουρά.

Τριγυρνούσε εδώ κι εκεί στις προτάσεις και ζούσε ευτυχισμένος, ώσπου εμφανίστηκε ένας κακός και μοχθηρός... Πι..ρατής χωρίς έψιλον. Το κεφάλι του βρισκόταν πάνω στο στήθος του, του έλειπε ένα μάτι και ποτέ μα ποτέ δε γελούσε. Ήταν πάντα σκυθρωπός και θυμωμένος.

Μόλις είδε τον Ερωτηματικόσαυρο τον έβαλε στο μάτι (το άλλο του το καλό, που έβλεπε) και άρχισε να τον κυνηγάει για να του κόψει μια και καλή και το βήχα και το χαμόγελο...."

Η ιστορία συνεχίστηκε κι άλλο και τελικά κατέληξε σε σχεδιάγραμμα πολλαπλών επιλογών που ακολουθούσε το κάθε παιδί χωριστά (ανάλογα με το πώς ήθελε να συνεχιστεί αυτή η περίεργη ιστορία), αλλά όλες οι επιλογές, στο τέλος, κατέληγαν στην εξής φράση:

Ό,τι και να 'γινε
εμείς ζήσαμε καλύτερα
και πάντα θα θυμόμαστε
...



Σημείωμα

Απόσπασμα από σημείωμα που δίνω κατά καιρούς στους γονείς
για να τους ενημερώσω για την πρόοδο των μαθημάτων:



Θεσσαλονίκη, 23 Νοεμβρίου 2009


Αγαπητοί γονείς,

προχωράμε πια κανονικά στην ύλη των μαθημάτων.


Το κάθε μάθημα αποτελείται από το συνδυασμό τριών Βασικών Ενοτήτων:

Η Πρώτη Ενότητα αφορά στη διεύρυνση της Αντίληψης, της Φαντασίας και του Τρόπου Έκφρασης.

Η Δεύτερη Ενότητα αφορά στην Τεχνική Βελτίωσης των Γραπτών Κειμένων.

Η Τρίτη Ενότητα αφορά στην Ανάπτυξη της Δημιουργικής Σσκέψης.


Παράλληλα, κάθε παιδί έχει αρχίσει να δημιουργεί έναν δικό του ξεχωριστό Υπερήρωα, τον οποίο θα δει σε τελική μορφή (όπως τον φαντάστηκε και τον περιέγραψε) σχεδιασμένο και τυπωμένο έγχρωμα σε μικρή αφίσα.


...