18 Μαΐου 2011

Ο Αόρατος Άνθρωπος

Όταν έχεις να απεικονίσεις κάτι που από μόνο του σχηματίζει εικόνα στο μυαλό σου, όσο και να μην ξέρεις να σχεδιάζεις, λίγο-πολύ, κάτι θα καταφέρεις. Κι αν είσαι καλλιτέχνης επιδράς αφαιρετικά πάνω στις δεδομένες εικόνες σε διάφορες διαβαθμίσεις μέχρι που, πολλές φορές, συναντάμε μόνο τον συμβολισμό μιας εικόνας σε πίνακες ζωγράφων.

Όμως, πώς σχηματοποιούμε κάτι που δε βλέπουμε;
Τι θα ζωγραφίζατε αν σας ζητούσαν να απεικονίσετε έναν αόρατο άνθρωπο; Τι εικόνα θα του δίνατε; Σκεφτείτε το λίγο και προσπαθήστε ή ζητήστε από τα παιδιά σας να το κάνουν ή βάλτε το σαν πρόκληση σε μεγαλύτερους.

Η πρώτη αντίδραση συνήθως είναι: "Μα, αφού είναι αόρατος! Τι να ζωγραφίσω;" Αν στη μνήμη τους υπάρχει κάποια σχετική ταινία ή κόμικς όλο και κάτι θα βρουν. Αν όχι, θα πρέπει να τα καταφέρουν χωρίς συνειρμική βοήθεια.

Αν δεν βρίσκετε τίποτα, για να εμπνευστείτε, μοιράζομαι μαζί σας τι σκέφτηκαν μαθητές του εργαστηρίου. Κάποια παιδιά βρήκαν αμέσως τι θα ζωγραφίσουν, κάποια χρειάστηκαν λίγο περισσότερο χρόνο.
Χαρείτε, λοιπόν, την ευρηματικότητά τους και τα αποτελέσματα της δημιουργικής φαντασίας τους:




Ο Νικόλας προτείνει δύο τρόπους, ή τον πάνω "Ή" τον κάτω.



Ο Τάσος ζωγράφισε τον αόρατο μπροστά από έναν στόχο.
Εμείς δεν τον βλέπουμε, αλλά κάποιοι
μπόρεσαν να τον επισημάνουν και τον απειλούν.





Η Σοφία τον ζωγράφισε σαν μια ομιχλώδη μορφή
χωρίς συγκεκριμένα όρια.


Η Κατερίνα δε ζωγραφισε τον αόρατο, μια και δε φαίνεται,
αλλά μπορούμε να δούμε το χαιρετισμό του: "Γεια!!!".



Η Έλενα ζωγράφισε τα ρούχα του, αλλά για να φαίνεται ότι είναι κάποιος μέσα και δεν είναι απλώς ρούχα, του έβαλε και ένα τσιγάρο στο στόμα.




Ο Λάζαρος ζωγράφισε, από την άλλη μεριά της σελίδας, το σχήμα ενός ανθρώπου. Κοιτώντας το από την κανονική πλευρά, αχνοφαίνεται το περίγραμμά του χωρίς μολυβιές (αν και στο σκανάρισμα, το ελαφρύ ανάγλυφο της σελίδας μετατράπηκε σε αχνή μολυβιά και δε φαίνεται καλά η ιδέα του).


.

19 Απριλίου 2011

Η Κοκκινοσκουφίτσα στο Face Book

Μια έξυπνη και διδακτική παραλλαγή του παραμυθιού
για τους κινδύνους του διαδικτύου.

17 Απριλίου 2011

Λαμπροδιακοπές 2011

Τα μαθήματα θα συνεχιστούν μετά τις διακοπές της Λαμπρής.
Εύχομαι σε γονείς και παιδιά
Καλή Ανάσταση
και να περάσουν όμορφα και δημιουργικά τις μέρες των διακοπών!

12 Απριλίου 2011

Μαθήματα & Χιούμορ

Μόλις χθες μια μητέρα μου έδωσε συγχαρητήρια για την ανάπτυξη του χιούμορ του γιού της, λέγοντας ότι πιστεύει πως οι ατάκες που πετάει, έχουν τις ρίζες τους στα μαθήματα που κάνουμε. Ειδικά αυτό το παιδί, έχει ανεπτυγμένη αίσθηση του χιούμορ και νομίζω ότι μάλλον τα μαθήματα το βοήθησαν να την προσδιορίσει καλύτερα και να βρει περισσότερους τρόπους να την εξωτερικεύσει.

Γενικά, πιστεύω ότι το χιούμορ στα παιδιά είναι δείγμα ευφυΐας και νοητικής ευελιξίας. Έτσι, φροντίζω να το καλλιεργώ και μέσω των μαθημάτων αλλά και εν γένει με τη συμπεριφορά μου μέσα στην τάξη. Και το χιούμορ δεν χρειάζεται να αποτελείται από ανέκδοτα και χάχανα, αλλά και από πιο λεπτές ισορροπίες.

Ένα παράδειγμα από το χθεσινό μάθημά μας:
Λέγοντας στη Σοφία ότι ξέχασε να φέρει κάτι, μου είπε ότι θα το σημειώσει πάνω στην κασετίνα της - μια υφασμάτινη γεμάτη με διάφορες λέξεις και γράμματα.
Αργότερα, στη διάρκεια μιας άσκησης, έτυχε να δείξω στα παιδιά ένα κόλπο (εκτός μαθήματος) που δεν καταλάβαιναν και όπως ήταν φυσικό άρχισαν να με εκλιπαρούν να τους πω πώς το κάνω. Εν τω μεταξύ, επειδή δεν μπορούσαν να λύσουν την άσκηση σκέψης που του έβαλα, τους υποσχέθηκα πως θα πω το κόλπο μόνο σε όποιον τη λύσει. Η Σοφία γονάτισε θεατρινίστικα κάτω και άρχισε να με παρακαλάει να της πω.
-Γονάτισε τη σκέψη σου, όχι το σώμα σου, της είπα και αμέσως συμπλήρωσα με στόμφο:
-Πω-πω τι είπα μόλις τώρα! Πω-πω τι μεγαλειώδης φράση… (και άλλα διάφορα τέτοια εγκωμιαστικά…) Σοφία γράψ'την κι αυτήν στην κασετίνα σου να την έχεις!
Και η Σοφία ανταποκρίθηκε στο χιούμορ μου και την έγραψε.

(Τελικά τους αποκάλυψα το κόλπο στην επόμενη άσκηση που την έλυσαν όλα τα παιδιά και χάρηκα επειδή χρειαζόταν να χρησιμοποιήσουν αποκλίνουσα σκέψη.)


.

10 Απριλίου 2011

Η δύναμη των λέξεων



-Τι κάνατε στην πινακίδα μου;
-Έγραψα το ίδιο, αλλά με διαφορετικές λέξεις!


.