7 Ιουνίου 2012

Σεμινάριο Δημιουργικής Φαντασίας 15/6/12

Παρασκευή 15 Ιουνίου 2012, 6.00-8.00μ.μ.

Partisan, Βαλαωρίτου 29

Εισηγήτρια: Αλεξάνδρα Μόζα


Το Σεμινάριο Δημιουργικής Φαντασίας είναι δύο ωρών και απευθύνεται τόσο σε μεγάλους όσο και σε μικρότερους (παιδιά μεγαλύτερων τάξεων του Δημοτικού).


Η θεματολογία του είναι η εξής:


✫ Τι είναι η Δημιουργική Φαντασία και Σκέψη?
✫ Πώς μπορούμε να διευρύνουμε τη φαντασία μας και τον τρόπο που σκεφτόμαστε?
✫ Τι είναι η Συγκλίνουσα και τι η Αποκλίνουσα/Πλάγια Σκέψη (out of the box)?
✫ Ποια άτομα έχουν Δημιουργική Φαντασία?
✫ Με ποιο τρόπο σκεφτόμαστε?
✫ Πότε και πώς εμφανίζονται οι Εξαιρετικές (Άγριες) Ιδέες?
✫ Παίζει ρόλο το IQ μας στη Δημιουργική Φαντασία?
✫ Η Δημιουργική Φαντασία είναι έμφυτη ή καλλιεργείται?


Πλήθος παραδειγμάτων, ασκήσεων, προβλημάτων και προκλήσεων Πλάγιας Σκέψης και Δημιουργικής Φαντασίας.

════════════════════════════
Παρασκευή 15/6, 6.00-8.00μ.μ.
partisan, Βαλαωρίτου 29
Γενική τιμή συμμετοχής: 10 ευρώ
════════════════════════════
Η συμμετοχή στο σεμινάριο είναι δωρεάν για ανήλικους που συνοδεύονται από γονέα/κηδεμόνα και για τα μέλη του Πειράματος.
┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈
☏ : 2310 533 859 (ώρες γραμματείας 4:00-9:30 μ.μ.)
✉ : peirama18@gmail.com
FB: Peirama Polychoros

6 Ιουνίου 2012

Food Festival 1ο Μέρος

https://foodfestival.thessaloniki.gr/category/foodfestivalevents/foodfestival2012/page/2/

Το Εργαστήρι Δημιουργικής Έκφρασης και Γραφής, σε συνεργασία με το
Πείραμα Πολυχώρος, θα συμμετάσχει στο Food Festival, που διοργανώνει ο Δήμος Θεσσαλονίκης και θα μαγειρέψει, μαζί με τα παιδιά, μια νοστιμότατη:
"Υγιεινή Παραμυθοσαλάτα".


Ακονίστε Φαντασία και Όρεξη και δηλώστε συμμετοχή!


Πληροφορίες Εκδήλωσης:

Σάββατο 9.06.2012, 18:00 μ.μ.
45ο Δημοτικό (Θεοτοκοπούλου & Ολυμπιάδος 94, Άνω Πόλη)
3η Κοινότητα
Υπευθ. Οργάνωσης: Μαρία Ξεπαπάδακη 6977-984647


Το Φεστιβάλ Γαστρονομίας του Δήμου Θεσσαλονίκης διοργανώνει το Σάββατο 9 και την Κυριακή 10 Ιουνίου 2012 παιδικά εργαστήρια μαγειρικής και ζαχαροπλαστικής.

Με στόχο την άμεση επαφή των παιδιών με τη γαστρονομία, έχει προγραμματιστεί σειρά εκδηλώσεων – εργαστηρίων, σε όλες τις Κοινότητες του Δήμου Θεσσαλονίκης, υπό τον τίτλο «Τα παιδιά στην Κουζίνα».

Τα παιδιά θα μεταμορφωθούν σε μικρούς chef και ζαχαροπλάστες, με την καθοδήγηση των ειδικών και για δύο ώρες θα έχουν την ευκαιρία να δημιουργήσουν, δοκιμάζοντας τις ικανότητες τους, χρησιμοποιώντας τη φαντασία τους, παίζοντας με τις πρώτες ύλες και «εξετάζοντας» τα αποτελέσματα της προσπάθειάς τους.

Ενδεικτικά, για να πάρετε μία γεύση, τα παιδιά θα φτιάξουν :

  • Cheesecake φρούτων εποχής,
  • Μπάρες δημητριακών
  • Γλυκές τάρτες
  • Υγιεινή Παραμυθοσαλάτα
  • Αλμυρα Ταρτάκια με κρέμα φιλαδέλφεια, πιπεριές Φλωρίνης και άνιθο
  • Κουλουράκια δημητριακών με βρώμη, ταχίνι, μέλι, καρύδια
  • Open face sandwich με ζαμπόν, τυρί και ρόκα σε λευκή μπαγκέτα
  • Τρουφάκια & Πασταφλωράκια

Αναλυτικότερα το πρόγραμμα των εκδηλώσεων «Τα παιδιά στην κουζίνα» έχει ως εξής:

Σάββατο 9.06.2012, 18.00 – 20.00

2η κοινότητα : 66ο Δημοτικό (Νικ. Καπάτου, Ξηροκρήνη)

3η κοινότητα : 45ο Δημοτικό (Θεοτοκοπούλου & Ολυμπιάδος 94, Άνω Πόλη)

5η κοινότητα : Βίλα Μορντόχ (Βασ. Όλγας 162 & 25ης Μαρτίου)

Κυριακή 10.06.2012, 18.00 – 20.00

1η κοινότητα : 41ο Δημοτικό (Ικτίνου5, Κέντρο)

4η κοινότητα : 26ο Δημοτικό (Βαλτετσίου 17, Τούμπα)

6η κοινότητα : 1ο Γυμνάσιο (Γυμναστηρίου 2, Τριανδρία)

Οι εκδηλώσεις απευθύνονται σε παιδιά δημοτικού (6 έως 12 ετών) και η συμμετοχή σε αυτές θα γίνεται μέσω κράτησης στη γραμματεία του Φεστιβάλ Γαστρονομίας.

Πληροφορίες – Κρατήσεις : 2310-280328, foodfestival@thessaloniki.gr (κυρία Ξεπαπαδάκη Μαρία)

Εκδήλωση ενδιαφέροντος για συμμετοχή στην ομάδα των εθελοντών που θα συμβάλει στη διεξαγωγή των παιδικών εργαστηρίων γίνεται μέσω του link:

http://foodfestival.thessaloniki.gr/volunteer/

4 Ιουνίου 2012

Λάθη που κάνουν οι γονείς

Διάβασα σήμερα αυτό το πολύ ενδιαφερον άρθρο και θέλησα να το μοιραστώ, επειδή αναγνώρισα πολλά από τα λάθη που κάνουν/κάνουμε, δυστυχώς, οι περισσότεροι γονείς.

Τα συνηθισμένα λάθη των γονιών.

Οι περισσότεροι γονείς αγνοούν τις ιδιαιτερότητες της παιδικής ψυχής και κάτω από την πίεση του άγχους που τραυματίζει την καθημερινότητά τους συμπεριφέρονται με τρόπους που δεν βοηθούν την ομαλή, ψυχολογική ανάπτυξη του παιδιού.

Πάρ' το μέσα δεν αντέχω άλλο.
Το παιδί δεν έχει τη δυνατότητα να μπει στη θέση σου, να νοιώσει τα αισθήματά σου και να σε καταλάβει. Περιμένει από εσένα να ικανοποιήσεις τις δικές του ανάγκες. Αν είσαι κουρασμένος, εξαντλημένος ή νευριασμένος το παιδί δεν μπορεί να σε βοηθήσει. Προσπάθησε να οργανώσεις με τέτοιο τρόπο τις δουλειές σου ώστε να έχεις το χρόνο και τη διάθεση να παίξεις μαζί του. Αφιέρωσέ του ποιοτικό χρόνο. Δείχνε του αγάπη, άγγιζέ το, παίξε μαζί του. Αν δεν κουραστείς βοηθώντας το να παίξει δ
ημιουργικά θα εκνευριστείς από την φασαρία και την αταξία του. Η αδιαφορία όπως και η υπερπροστασία των μεγάλων ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό για τις αταξίες και την επιθετική συμπεριφορά των παιδιών.


Δε με νοιάζει τι κάνουν τα άλλα παιδάκια εσύ θα είσαι στην αγκαλίτσα μου.
Άστο να ζήσει, να είναι ο εαυτός του, να πειραματιστεί. Όταν βγάλεις το παιδί βόλτα σε ένα χώρο για παιχνίδι επέτρεψέ του να κινηθεί ελεύθερα και να αυτεν
εργήσει. Αν δεν κινδυνέψει δεν θα μάθει. Εξήγησε στο παιδί ότι είναι καλό να απομακρύνεται από κοντά σου και ότι είναι αναπόφευκτο να πέφτει ή να χτυπά ή να συγκρούεται με τα άλλα παιδάκια. Πρόσεχε το από απόσταση και μην επεμβαίνεις συνέχεια για να το προστατεύεις από τους επικείμενους κινδύνους. Το παιδί που αναγκαστικά κάθεται ήσυχα δεν ωφελείται και δεν ωριμάζει. Παρότρυνέ το να ασχολείται όσο περισσότερο γίνεται με δημιουργικές δραστηριότητες.

Δεν πειράζει ας' το να το χαλάσει.
Το παιδί χρειάζεται σταθερά όρια. Όπως του βάζεις όρια για να διαφυλάξεις τη σωματική του ακεραιότητα το παιδί χρειάζεται όρια στη συμπεριφορά για να μπορέσει να προσαρμοσθεί στην κοινωνική ζωή. Αν δεν μάθει να συντονίζεται στις απαιτήσεις του περιβάλλοντος θα έχει πάντοτε στη μετέπειτα ζωή του δυσκολίες προσαρμογής. Χρειάζεται σταθερότητα στα όρια αρκεί η επιβολή των κανόνων να μη φθείρει τη σχέση αγάπης μέσα από συνεχείς συγκρούσεις.

Μου έτυχε δουλειά ρε παιδάκι μου δε μπορώ.
Να είσαι συνεπής με τις υποσχέσεις σου. Το παιδί έχει μεγάλη ανάγκη να διαπιστώνει ότι υπάρχει μια τάξη στο περιβάλλον του και ότι μπορεί να εμπιστεύεται τους άλλους. Αν δεν τηρείς το λόγο σου το παιδί ζει σε ένα άτακτο περιβάλλον που δεν μπορεί να εμπιστευτεί. Δημιουργούνται μέσα του αισθήματα ανασφάλειας και επιπλέον μαθαίνει να είναι το ίδιο ανεύθυνο.

Γιαννάκη ο μπαμπάς με απατάει με τη Νονά.
Μην φορτώνεις το παιδί με τα δικά σου προβλήματα. Το παιδί δεν είναι φίλος σου παρά το ότι είναι σημαντικό να έχεις φιλικές σχέσεις μαζί του. Το παιδί δεν ωφελείται με το να μαθαίνει τις δυσκολίες που αντιμετωπίζεις στις διαπροσωπικές σου σχέσεις και τις επαγγελματικές σου δραστηριότητες. Το κριτήριο για το αν είναι σωστό να πεις κάτι στο παιδί δεν είναι το να ξελαφρώσεις εξωτερικεύοντας αυτό που συμβαίνει μέσα σου αλλά το να ωφεληθεί το παιδί από την επικοινωνία σας.

Όχι έτσι ρε βλάκα…κοίτα πως το κάνει το κοριτσάκι.
Μη ξεχνάς ότι δεν θα σου άρεσε να συγκρίνουν τις επιδόσεις σου με τις επιδόσεις των άλλων και μάλιστα για να σου υπογραμμίσουν ότι δεν τα καταφέρνεις όσο οι άλλοι. Το παιδί δεν θα βελτιώσει τη συμπεριφορά του μέσα από την σύγκριση, απλά θα μειώσει την εμπιστοσύνη που έχει στον εαυτό του. Μη ξεχνάς ότι κάθε άνθρωπος έχει τα δικά του χαρίσματα και αξιοποιεί τις δυνατότητές του στο βαθμό που μπορεί. Αντί να συγκρίνω το παιδί μου με άλλα παιδιά είναι προτιμότερο να ενισχύω κάθε φορά αυτό που μπορεί να πετύχει. Στηρίζω τις προσπάθειες του παιδιού χωρίς να περιμένω να ικανοποιήσει τις προσδοκίες μου.

Μου τη δίνει να το βγάζω βόλτα.
Φρόντισε να παίζει πολύ κάθε μέρα. Δώσε ραντεβού με γονείς που έχουν παιδιά στην ίδια ηλικία με το δικό σου ώστε να συναντηθείτε για να παίξουν. Μην τρέχεις συνεχώς πίσω από το παιδί για να το προσέχεις. Η υπερπροστατευτική σου διάθεση σε κουράζει περισσότερο από τις αταξίες του παιδιού. Πήγαινε το παιδί να παίξει σε χώρους που του παρέχουν κάποια στοιχειώδη ασφάλεια και είναι ειδικά διαμορφωμένοι για παιχνίδι. Αν πας με το παιδί σε κάποιο χώρο που αρέσει μόνο σ' εσένα το πιθανότερο είναι να περάσεις άσχημα. Αν το παιδί δεν μπορέσει να βρει κάποια ενδιαφέρουσα απασχόληση θα σε βασανίσει με τη γκρίνια και τις αταξίες του.

Ρίξ' του για να μάθει.
Το ξύλο δεν βγήκε από τον παράδεισο. Το ξύλο εκφράζει τη δική μας κόλαση. Συνήθως δεν χτυπάμε για να παιδαγωγήσουμε αλλά για να εκφράσουμε την αναστάτωση και το θυμό μας. Κανείς δεν γίνεται καλύτερος με τη βία. Το ξύλο δεν εμπνέει σεβασμό αλλά φόβο. Ακόμη και όταν είναι αποτελεσματικό έχει πολλές παρενέργειες. Τραυματίζει την αυτοπεποίθηση, διαταράσσει τις προσωπικές σχέσεις, διδάσκει τη βία και όχι τον αυτοέλεγχο. Όταν χτυπήσεις το παιδί προσπάθησε να αποδεχτείς ειρηνικά το λάθος σου. Συγχώρεσε τον εαυτό σου και προσπάθησε να βρεις τρόπους εκφόρτισης και χαλάρωσης. Αν σου έχει γίνει συνήθεια να χτυπάς το παιδί σου και νοιώθεις να μην ελέγχεις τα νεύρα σου αυτό σημαίνει ότι πρέπει να γίνουν βαθύτερες αλλαγές στις συνθήκες διαβίωσής σου.

Δεν είμαι σωστή μάνα (πατέρας).
Πώς είναι δυνατόν να φέρομαι με τόσο άσκημο τρόπο στο παιδί μου ενώ το αγαπώ τόσο πολύ;
Αν συμπεριφέρεσαι με άσχημο τρόπο στο παιδί και δεν μπορείς να συγκρατήσεις τα νεύρα σου. Αν του μιλάς άσχημα, είσαι συνεχώς εκνευρισμένος και έχεις βίαιες εκρήξεις θυμού μη προσπαθείς να αλλάξεις με το ζόρι τη συμπεριφορά σου. Οι προσπάθειες σου να συγκρατηθείς θα αποτύχουν και θα νοιώσεις περισσότερες ενοχές. Για να μη θυμώνεις πρέπει να μπορείς να διαμορφώσεις μια πιο όμορφη καθημερινότητα. Αντί να κατηγορείς τον εαυτό σου χρειάζεται να προσπαθήσεις να αλλάξεις τον τρόπο της ζωής σου. Ίσως χρειάζεται να ξεκουράζεσαι περισσότερο, να βρεις ελεύθερο χρόνο, να βελτιώσεις την επικοινωνία με τον (την) σύζυγο ή να αναζητήσεις νόημα ζωής σε δημιουργικές δραστηριότητες έξω από το σπίτι. Οι ατομικές μας προσπάθειες δεν μπορούν να φέρουν αποτέλεσμα κάτω από δυσβάσταχτες συνθήκες. Όταν δεν είμαστε ευχαριστημένοι από τη ζωή μας είναι δύσκολο να εφαρμόζουμε τους σωστούς κανόνες της παιδαγωγικής που θα θέλαμε.

Βάλτου πιπέρι στο στόμα.

Το παιδί βρίζει για να προκαλέσει το ενδιαφέρον σου ή γιατί έμαθε να εκφράζει με άσχημες λέξεις τα
αρνητικά του αισθήματα. Προσπάθησε να διατηρήσεις την ψυχραιμία σου. Αν κάποτε γέλασες με τη βρισιά που είπε τώρα δεν ωφελεί να θυμώνεις. Μάθε του να χρησιμοποιεί εναλλακτικές λέξεις με ουδέτερο φορτίο ως βρισιές. (π.χ. το λαγό σου, πίσω Κίτσο). Οι βρισιές δεν βλάπτουν τόσο το παιδί όσο οι συνεχείς και έντονες επιπλήξεις.

Όλο ψέματα λες.
Όταν είναι πολύ μικρό δεν λέει ψέματα με τον τρόπο που το κάνει κάποιος μεγάλος απλά καλλιεργεί τη φαντασία του. Το μικρό παιδί δεν έχει την πρόθεση να αποκρύψει την αλήθεια για να εξαπατήσει τους άλλους. Απλά δυσκολεύεται ακόμη να διαχωρίσει το φανταστικό από το πραγματικό. Έτσι συχνά δεν λέει τα πράγματα έτσι όπως είναι αλλά έτσι όπως θα ήθελε να είναι ή όπως θα φοβόταν ότι θα μπορούσε να είναι. Εξήγησέ του ευγενικά ότι όταν λέει "ψέματα" οι άλλοι δεν θα το πιστεύουν ακόμη και όταν λέει αλήθεια και δεν θα το εμπιστεύονται. Επιβράβευσέ το όταν λέει την αλήθεια και μην δίνεις προσοχή και ενδιαφέρον στα ψέματα.

Φύγε θα το χαλάσεις. Άσε να το φτιάξω εγώ.
Μη ζητάς από το παιδί να κάνει τα πράγματα όπως εσύ. Χρειάζονται πολλές δοκιμές και πολλά λάθη για να μάθει το παιδί να κάνει κάτι σωστά. Επιβράβευσε την προσπάθεια του παιδιού ακόμα και όταν αποτυγχάνει. Απόφευγε να του λες μη, σταμάτα, όχι, δεν μπορείς, δεν ξέρεις. Ενίσχυσε τις πρωτοβουλίες του. Είναι προτιμότερο να κάνει κάτι με λάθος τρόπο παρά να μην τολμά να δοκιμάσει τις ικανότητές του. Ενώ είναι πιο εύκολο και πιο ασφαλές να κάνεις κάτι από μόνο σου είναι προτιμότερο να ζητήσεις από το παιδί να σε βοηθήσει για να μπορέσεις να το ενισχύσεις.

Δεν είναι καταπληκτικό το καινούργιο μας μωράκι;
Ένα νέο μωρό στην οικογένεια είναι πάντα μια απειλή για το μεγαλύτερο παιδί διότι το εκθρονίζει και γίνεται αυτό το κέντρο της προσοχής των μεγάλων. Σε όλη τη διάρκεια της εγκυμοσύνης έχουμε όλο τον απαραίτητο χρόνο για να καλλιεργήσουμε στο μεγαλύτερο παιδί αισθήματα αγάπης και συμπάθειας για το μωρό που πρόκειται να γεννηθεί. Μετά τη γέννηση του μωρού είναι καλύτερα να αποφεύγουμε τα πολλά καλά λόγια για το μικρό μπροστά στο μεγάλο. Είναι σημαντικό να υπογραμμίζουμε συχνά την αγάπη και την εκτίμησή μας στο μεγαλύτερο παιδί και να το παροτρύνουμε ευγενικά να συμβάλλει ενεργά στην φροντίδα του μωρού. Τέλος θα μας βοηθήσει να έχουμε πάντοτε υπόψη μας ότι το μεγαλύτερο παιδί είναι μεν μεγαλύτερο αλλά δεν προϋποθέτει την ωριμότητα του ενήλικα συνεπώς δεν έχει αυτό την ευθύνη για κάθε σύγκρουση ή αταξία που αφορά και στα δύο παιδιά.

Σταμάτα να χτυπιέσαι.
Μην το αφήνεις να χτυπιέται δείχνοντας αδιαφορία. Μην το δέρνεις. Μην του κάνεις το χατίρι. Μη ζητάς τη λύση μέσα από επίμονο διάλογο. Μείνε ήρεμος, πάρε το αγκαλιά, πήγαινε το σε ένα ήσυχο μέρος και με αγάπη εξήγησέ του ότι μόλις νιώσει καλύτερα μπορεί να σηκωθεί. Προσπάθησε να καταλάβεις τι έγινε. Εξήγησέ του αργότερα ότι αυτός δεν ήταν ο καλύτερος τρόπος για να διαμαρτύρεται και πως αν επαναληφθεί θα έχει συνέπειες.

Που έχεις το μυαλό σου;
Το παιδί δεν μπορεί να είναι προσεκτικό όποτε εμείς θέλουμε και στο βαθμό που το θέλουμε. Όταν το αναγκάζουμε να κάνει πράγματα που δεν το ενδιαφέρουν είναι φυσικό να μη προσέχει και να αφαιρείται. Συχνά αυτό που είναι σημαντικό για το παιδί είναι ασήμαντο για τους μεγάλους και αυτό που είναι σημαντικό για τους μεγάλους είναι ασήμαντο για το παιδί.

Σταμάτα τα κλάματα.
Είναι φυσικό ένα μικρό παιδί να χρησιμοποιεί το κλάμα σαν όπλο για να πετύχει το στόχο του. Επέτρεψε στο παιδί να κλάψει όσο θέλει. Μην επιμένεις να σταματήσει αμέσως το κλάμα του. Βεβαίωσε το παιδί ότι το αγαπάς. Εξήγησέ του με σαφήνεια ότι δεν πρόκειται να γίνει αυτό που θέλει. Προσπάθησε να του αποσπάσεις την προσοχή με κάτι άλλο που το ενδιαφέρει. Θύμισέ του ότι ενώ είναι αλήθεια ότι το αγαπάς δεν πρόκειται να υποχωρήσεις.

Κάτσε σε ένα μέρος επιτέλους.
Ένα άτακτο παιδί είναι εξίσου καλό με ένα ήσυχο παιδί. Μερικά φυσιολογικά παιδιά αισθάνονται την ανάγκη να είναι συνεχώς σε κίνηση. Δεν επιλέγουν επίτηδες αυτή τη συμπεριφορά αλλά συγκεκριμένες νευρο-ορμονικές λειτουργίες του σώματος σε συνδυασμό με καταπιεστικές συνθήκες του περιβάλλοντος τα εξ
ωθούν στην υπερκινητικότητα. Τα παιδιά αυτά που διαθέτουν περισσή ενεργητικότητα χρειάζονται κατάλληλο χώρο και άφθονο χρόνο για να εκτονωθούν. Είναι μάταιο και ανώφελο να απαιτούμαι από ένα παιδί γεμάτο ζωτικότητα να παραμένει ήσυχο μέσα στο διαμέρισμα. Ενώ συνήθως πιστεύουμε ότι μια έως δύο ώρες παιχνίδι σε ανοιχτό χώρο είναι αρκετό για το παιδί στην πραγματικότητα μια έως δύο ώρες μέσα στο διαμέρισμα, ιδιαίτερα όταν ο καιρός είναι καλός, είναι ήδη πολύ για το παιδί. Το φυσικό περιβάλλον για τον άνθρωπο είναι η φύση και όχι οι στενοί χώροι των διαμερισμάτων.

27 Μαΐου 2012

Δημιουργική Σκέψη

«Αν θέλουμε να διδάξουμε σε κάποιον να σκέφτεται, πρέπει πρώτα να τον διδάξουμε να επινοεί.»
(J. Dewy)

«Η δημιουργικότητα είναι συχνό φαινόμενο σε μικρά παιδιά, αλλά όχι τόσο συχνό σε μεγαλύτερα, καθώς αυτά έχουν ήδη καταπιέσει τις δημιουργικές τους δυνατότητες στα πλαίσια μιας κοινωνίας που ενθαρρύνει την πνευματική συμμόρφωση.»
(Robert Sternberg)

Οι σημαντικότερες εξελίξεις στον τομέα του πολιτισμού έχουν προέλθει μέσα από τη δημιουργική διαδικασία αλλά, κατά ειρωνικό τρόπο, οι πιο πολλοί άνθρωποι δεν διδάχτηκαν πώς να δημιουργούν.»
(Robert Fritz)

«Τα παιδιά μπαίνουν στο σχολείο σαν ερωτηματικά και φεύγουν σαν τελείες.»
(Neil Postman)

«Ο καλύτερος τρόπος να έχεις μια καλή ιδέα είναι να έχεις πολλές ιδέες
(Linus Pauling)



Αποτελέσματα έρευνας European Commission, Joint Research Centre (2010), Creativity in schools in Europe: Α survey of teachers:

- Ο κάθε ένας μπορεί να είναι δημιουργικός (88%)

- Η δημιουργικότητα μπορεί να εφαρμοστεί σε κάθε τομέα της γνώσης και σε κάθε σχολικό αντικείμενο (96%)

- Η δημιουργικότητα είναι μια θεμελιώδης δεξιότητα η οποία πρέπει να καλλιεργείται στο σχολείο (94%)




5 Μαΐου 2012

«Τα φανταστικά ιπτάμενα βιβλία του κου Μόρις Λέσμορ»

«Τα φανταστικά ιπτάμενα βιβλία του κου Μόρις Λέσμορ» είναι μια ταινία μικρού μήκους τoυ κινηματογραφικoύ στoύντιο Μοοnbot. Μια καταπληκτική ταινία 15 λεπτών που αναμιγνύει διάφορες κινηματογραφικές τεχνοτροπίες (μινιατούρες, κινούμενα σχέδια, με τη χρήση υπολογιστών, 2D animation). Κέρδισε το Όσκαρ μικρού μήκους animation για το 2012. Η σχέση ανθρώπου και βιβλίου σε ένα πολύ όμορφο 15λεπτο βίντεο. Το βιβλίο ζωντανεύει με τη δύναμη του ανθρώπου, τη δύναμη της φαντασίας.

Εταιρεία Παραγωγής: Μοοnbot Studios
Σενάριο: William Joyce
Σκηνοθεσία: William Joyce, Brandon Oldenburg




Εμπνευσμένη από τον Μάγο του Οζ, τον τυφώνα Κατρίνα, τον κωμικό Buster Keaton και την αγάπη για τα βιβλία είναι η 15λεπτη ταινία “The Fantastic Flying Books of Mr. Morris Lessmore”. Όπως τονίζουν οι δημιουργοί, πρόκειται για “την ιστορία των ανθρώπων που αφοσιώνουν τις ζωές του στα βιβλία και τα βιβλία τους το ανταποδίδουν”. Η ταινία εξιστορεί το τι συνέβη στον ήρωα Μόρις Λέσμορ που μετά την επέλαση ενός τυφώνα βρίσκεται σε έναν φανταστικό κόσμο, όπου τα βιβλία έχουν ζωντανέψει και συμπαραστέκονται στους ανθρώπους.
Η αρχική ιδέα του Joyce ήταν να εκδοθεί ως βιβλίο. Όταν όμως το 2009 συνεργάστηκε με τον Oldenburg και ξεκίνησαν την εταιρία Μοοnbot, αποφάσισαν τη δημιουργία της ταινίας. Στο μεταξύ όμως κυκλοφόρησε το iPad της Apple, και έτσι τα “ιπτάμενα βιβλία” έγιναν και e-book.



Πηγή: Αnna's Pappa Blog

.

28 Απριλίου 2012

Οι λέξεις Πονάνε!

Γονείς, προσοχή! Συγκρατηθείτε!
Οι λέξεις που ξεστομίζουμε προς τα παιδιά μας, πάνω στα νεύρα ή στο θυμό μας, όχι μόνο πονάνε αλλά και τα στιγματίζουν!

Δεν έχει πολλές μέρες, που ήμουν αυτόπτης μάρτυρας σε μια πολύ άσχημη εικόνα:

Ένας κύριος, ενώ είχε δέσει το παιδί του στο ειδικό παιδικό κάθισμα και το ετοίμαζε, ίσως, για κάποιο ταξίδι, παράλληλα, του φώναζε και του επαναλάμβανε συνεχώς ότι είναι ηλίθιος και βλάκας και αχάριστος επειδή του έχουν αγοράσει τόσα παιχνίδια...
Ό,τι κι αν είχε κάνει το παιδί, ό,τι κι αν ζητούσε, όσο άτακτο ή γκρινιάρικο και να ήταν, δεν άξιζε μια τέτοια συμπεριφορά!
Αν θες το παιδί σου να γίνει ηλίθιος και βλάκας, τότε, το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να μην του δείχνεις κατανόηση, να μην του εξηγείς, να ξεσπάς τα νεύρα σου πάνω του και να το αποκαλείς συνέχεια "ηλίθιο" και "βλάκα".
Έτσι, έχεις εξασφαλισμένη την επιτυχία ότι θα δημιουργήσεις ένα κομπλεξικό παιδί που θα αισθάνεται ηλίθιος και βλάκας ακόμη κι αν δεν είναι!