
25 Φεβρουαρίου 2012
5 Σεπτεμβρίου 2011
Ενημέρωση Διακοπής Μαθημάτων
Το Εργαστήρι Δημιουργικής Έκφρασης & Γραφής,
δυστυχώς, δε θα λειτουργήσει για το 2011-2012.
Καλή Σχολική Χρονιά!
Ετικέτες
Αλεξάνδρα Μόζα,
Ανακοινώσεις
22 Ιουνίου 2011
Ευχαριστίες
Συνήθως οι γονείς και τα παιδιά μού εκφράζουν προφορικά τις ευχαριστίες τους (ή τις περισσότερες φορές με χαριτωμένες ζωγραφιές).
Κάποιες από αυτές, όμως, φτάνουν και γραπτά ως εμένα μέσω e-mail.
Η πρώτη είναι από γονέα και η δεύτερη από μαθητή.
Να διευκρινήσω μόνο ότι αναφέρονται σε διαφορετικά Εργαστήρια μαθημάτων.

καλή συνέχεια στο ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟ έργο σας

Α...............

Κάποιες από αυτές, όμως, φτάνουν και γραπτά ως εμένα μέσω e-mail.
Η πρώτη είναι από γονέα και η δεύτερη από μαθητή.
Να διευκρινήσω μόνο ότι αναφέρονται σε διαφορετικά Εργαστήρια μαθημάτων.

Αγαπητή κα. Μόζα,
Και εγγράφως θα ήθελα να σας ευχαριστήσω και να σας συγχαρώ για την υπέροχη δουλειά που κάνετε στο εργαστήριο Δημιουργικής Γραφής.
Η Φαντασία είναι ο τόπος που γεννιόνται όλα! Και όμως εστιάζουμε τόσο λίγο σε αυτή την πτυχή του εαυτού μας...
Νοιώθουμε πολύ τυχεροί που βρεθήκατε στο δρόμο του Λ.........!!
Ελπίζω ότι θα δοθεί η ευκαιρία και στα αδέρφια του να περάσουν από τα χέρια σας!
καλή συνέχεια στο ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟ έργο σας

Γεια σας κ. Αλεξάνδρα αρχιμαγείρισσα,
ο αρχιμάγειρας Α........ σας στέλνει την ιστορία του με βάση τη συνταγή του "Λεξοκοκτέιλ".
Ευχαριστούμε που μας μάθατε να φτιάχνουμε με απλό τρόπο παραμύθια και ελπίζουμε να μας μάθετε και άλλα στο μέλλον.
Ευχαριστούμε που μας μάθατε να φτιάχνουμε με απλό τρόπο παραμύθια και ελπίζουμε να μας μάθετε και άλλα στο μέλλον.
Α...............

Ετικέτες
Αλεξάνδρα Μόζα,
Λεξομαγειρική,
Μαθήματα
18 Ιουνίου 2011
Δημιουργική Απασχόληση
Επειδή κάποιοι γονείς με ρωτάνε για τη δημιουργική απασχόληση των παιδιών τους, αναρτώ μια ιδέα που βρήκα σε ενα σάιτ που περιέχει πολλές πολλές ιδέες για διάφορα παιχνίδια:
http://paizoumemazi.blogspot.com
http://paizoumemazi.blogspot.com
Παιχνίδια τέχνης στην φύση με το παιδί μου!
Δεν υπάρχει ένας τρόπος να βλέπουμε τα πράγματα...
Δεν υπάρχει παιδί που να μην κρύβει μέσα του, έναν μικρό καλλιτέχνη! Μια βόλτα στην παραλία, στο δάσος , παντού στην φύση, είναι πάντα υπέροχη πηγή έμπνευσης, παιχνιδιού και δημιουργίας!
Τα βήματα για το παιχνίδι στην φύση είναι:
1. Ανακάλυψε μαζί με το παιδί σου την κρυμμένη ομορφιά της φύσης.
Δεν υπάρχει μεγαλύτερη χαρά και μαγεία από αυτήν, της ανακάλυψης.
Προϋπόθεση να αφήσετε την φαντασία σας ελεύθερη όπως κάνουν τα παιδιά...
Η δημιουργία είναι ένα ονειρικό ταξίδι στον κόσμο της φαντασίας που αξίζει να ζήσουμε με το παιδί μας...
2. Μαζέψτε τα κατάλληλα υλικά με το παιδί σας. Απλό και συναρπαστικό!
3. Βρείτε ένα μέρος για το έργο τέχνης σας!
4. Αποφασίστε τι ακριβώς θα φτιάξετε!
5.Αποφασίστε πώς θα το φτιάξετε!
6. Τι μάθαμε από όλο αυτό το παιχνίδι;
Η ζωή είναι πολύχρωμη και όμορφη όταν παίζεις...
Πηγή:http://paizoumemazi.blogspot.com/2011/06/blog-post_07.html
.
Έχει ενδιαφέρον, να βλέπεις τα πράγματα αλλιώς...
Όλα γίνονται μαγικά, με το παιχνίδι...Τα φύλλα των δέντρων μεταμορφώνονται σε ψαράκια, σε βυθό μυστικό στο λιβάδι των παιδικών ονείρων...
Η ζωή είναι τα χρώματα στο χαμόγελο των παιδιών...
Στα πολύ απλά είναι κρυμμένη η χαρά...και η αγάπη...
Κι οι ινδιάνοι της ονειροχώρας είναι δίπλα μας...αόρατοι και ορατοί...
Ωραίο, να βλέπεις παντού την χαρά...σαν παιδί.
Και το μικρό αστέρι σας, να φωτίζεται από χαρά που παίζετε μαζί του...
Στο παιχνίδι της δημιουργίας δεν παίρνει κάποιος την παρτίδα...η νίκη είναι στην ομαδικότητα...
Πηγή:http://paizoumemazi.blogspot.com/2011/06/blog-post_07.html
.
Ετικέτες
Αλεξάνδρα Μόζα,
Για Γονείς,
Κίνητρα,
Παιδί
9 Ιουνίου 2011
Έκθεση Βαφοπουλείου 2011
Την Τετάρτη 8 Ιουνίου 2011, ξεκίνησε η έκθεση έργων
όλων των εικαστικών τμημάτων που στεγάζονται
στο Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο Θεσσαλονίκης.
Για όσους θέλουν να την επισκεφθούν,
η Έκθεση θα διαρκέσει έως την Παρασκευή 17 Ιουνίου 2011.
Ημέρες-Ώρες λειτουργίας της έκθεσης:
Τρίτη – Παρασκευή: 10.00-14.00 και 18.00-21.00
Σάββατο: 18.00-21.00
Κυριακή: 10.00- 4.00
Δευτέρα: κλειστά
Η είσοδος είναι ελεύθερη.
Φωτογραφίες από τις αφίσες της έκθεσης που παρουσιάζουν
μέρος του έργου των μαθητών του 2ου Κύκλου μαθημάτων
του Εργαστηρίου Δημιουργικής Έκφρασης κι Γραφής
κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2010-2011:
όλων των εικαστικών τμημάτων που στεγάζονται
στο Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο Θεσσαλονίκης.
Για όσους θέλουν να την επισκεφθούν,
η Έκθεση θα διαρκέσει έως την Παρασκευή 17 Ιουνίου 2011.
Ημέρες-Ώρες λειτουργίας της έκθεσης:
Τρίτη – Παρασκευή: 10.00-14.00 και 18.00-21.00
Σάββατο: 18.00-21.00
Κυριακή: 10.00- 4.00
Δευτέρα: κλειστά
Η είσοδος είναι ελεύθερη.
Φωτογραφίες από τις αφίσες της έκθεσης που παρουσιάζουν
μέρος του έργου των μαθητών του 2ου Κύκλου μαθημάτων
του Εργαστηρίου Δημιουργικής Έκφρασης κι Γραφής
κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2010-2011:


Ετικέτες
Αλεξάνδρα Μόζα,
Ανακοινώσεις,
Εκθέσεις
3 Ιουνίου 2011
Τέλος Λεξομαγειρικής
Την Τρίτη, στις 31/5/11, ψήθηκε και το τελευταίο μάθημα
Λεξομαγειρικής στη βιβλιοθήκη της Χαριλάου.
Μερικές φωτογραφίες από τα ...λεξομαγειρέματά μας
με τον Αρχιμάγειρα (Αλεξάνδρα Μόζα),
τους Μάγειρες (παιδιά) και τους Βοηθούς Μαγείρων (γονείς)
εν ώρα προετοιμασίας ιστοριών που ανοίγουν την όρεξη
για κατανάλωση περισσότερης φαντασίας.
Καλή μας Όρεξη λοιπόν και... φάτε μάτια ψάρια...
εεε..., συγνώμη, δείτε τις φωτογραφίες ήθελα να πω!
Λεξομαγειρικής στη βιβλιοθήκη της Χαριλάου.
Μερικές φωτογραφίες από τα ...λεξομαγειρέματά μας
με τον Αρχιμάγειρα (Αλεξάνδρα Μόζα),
τους Μάγειρες (παιδιά) και τους Βοηθούς Μαγείρων (γονείς)
εν ώρα προετοιμασίας ιστοριών που ανοίγουν την όρεξη
για κατανάλωση περισσότερης φαντασίας.
Καλή μας Όρεξη λοιπόν και... φάτε μάτια ψάρια...
εεε..., συγνώμη, δείτε τις φωτογραφίες ήθελα να πω!



Ετικέτες
Αλεξάνδρα Μόζα,
Λεξομαγειρική,
Μαθήματα,
Χιούμορ
29 Μαΐου 2011
Σκαριφήματα-Γραφή
Βρήκα αυτό το ενδιαφέρον άρθρο σχετικα με τα σκαριφήματα και τη χρησιμότητα της γραφής στο http://grafologiagr.blogspot.com και το αντιγράφω:
Μια μουντζούρα, χίλιες λέξεις...
Ο κ. Γιώργος Δημόπουλος είναι υπάλληλος σε ναυτιλιακή εταιρεία, στο παρελθόν εργαζόταν ως ασυρματιστής και όπως λέει «τις ατελείωτες ώρες που περίμενα να ακούσω κάτι στον ασύρματο όταν ταξίδευα, σχεδίαζα μανιωδώς». Δεν μπορεί να σκεφθεί ένα συγκεκριμένο λόγο που έκανε σκαριφήματα, «ίσως για να περνάει η ώρα και να βγάλω και κάτι από μέσα μου», σημειώνει.
Ακόμη και τώρα κατά τη διάρκεια συζητήσεων ή τηλεφωνικών συνομιλιών σχεδόν μηχανικά κάνει αφηρημένα σχέδια στο χαρτί, ενώ έχει παρατηρήσει πως προτιμά τα γραμμικά σχήματα. Ωστόσο, μέχρι και σήμερα δεν μπορεί να εξηγήσει αν «όταν τραβάς την πρώτη γραμμή το μυαλό ακολουθεί το χέρι ή δίνει εντολές».
Τα σκαριφήματα είναι συνδεδεμένα με την ανία και τα φοιτητικά σημειωματάρια. Ωστόσο, αρκετοί είναι αυτοί που κατά τη διάρκεια μιας επαγγελματικής σύσκεψης ή ενός χρονοβόρου τηλεφωνήματος ζωγραφίζουν στα χαρτιά που έχουν μπροστά τους. Όπως υποστηρίζουν πολλοί γραφολόγοι και ψυχολόγοι, αποκαλύπτουν κάποια χαρακτηριστικά της προσωπικότητας του «σχεδιαστή» τους αλλά και τον τρόπο που λειτουργεί το μυαλό του.
«Το σκαρίφημα είναι μια αφηρημένη σκέψη του γράφοντος, η οποία συμπυκνώνεται σε μια εικόνα ή ένα σύμβολο. Αποτελεί μέσο έκφρασης του άγχους της συγκεκριμένης στιγμής και ως εκ τούτου είναι σε άμεση συνάρτηση με το παρελθόν και το παρόν του γράφοντος. Εν τούτοις, σε συγκεκριμένες περιόδους της ζωής μπορούν να υποδείξουν τη συγκεκριμένη ψυχολογική διάθεση» σημειώνει η κ. Χριστίνα Σωτηράκογλου, αναλυτική και δικαστική γραφολόγος και δικηγόρος.
Προσθέτει μάλιστα ότι «αποτελούν εμφάνιση των σκέψεων, των συναισθημάτων, της δραστηριότητας, ακόμη και της εξωτερικής μας εμφάνισης, αφού στις περισσότερες περιπτώσεις ο γράφων δεν γνωρίζει γιατί φτιάχνει τα συγκεκριμένα σχέδια. Η Αμερικανίδα γραφολόγος Ruth Gardner τα χαρακτηρίζει αυτοπροσωπογραφίες».
Σε εγρήγορση
Σύμφωνα με την Jackie Αndrade, καθηγήτρια ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο Ρlymouth της Βρετανίας, τα αφηρημένα σχέδια που κάνει κανείς όταν «βαριέται» κατά τη διάρκεια εκτέλεσης κάποιου καθήκοντος όχι απλώς δεν του αποσπούν την προσοχή, αλλά αντίθετα κρατούν τον ανθρώπινο εγκέφαλο σε εγρήγορση. Η Βρετανίδα καθηγήτρια δημοσίευσε μελέτη στο επιστημονικό περιοδικό «Αpplied Cognitive Ρsychology», κατά την οποία είχε αναθέσει σε ομάδα 40 ανθρώπων να ακούσουν ένα μεγάλο και βαρετό τηλεφωνικό μήνυμα όπου αναφέρονταν ονόματα ανθρώπων και τοποθεσίες και να γράψουν μόνο τα ονόματα όσων θα πήγαιναν σε ένα πάρτι.
Οι μισοί από αυτούς μπορούσαν να ζωγραφίζουν ό,τι θέλουν σε χαρτί κατά τη διάρκειά του και οι υπόλοιποι όχι. Αυτό που βρήκε στο τέλος του πειράματος ήταν ότι όσοι σχεδίαζαν θυμόντουσαν καλύτερα τι είχαν ακούσει. Μάλιστα είχαν συγκρατήσει περίπου 29% περισσότερες πληροφορίες. Από τα 8 ονόματα ανθρώπων και τοποθεσιών που έπρεπε να σημειώσουν, έγραψαν- κατά μέσο όροσωστά τα 7,5, ενώ αντίστοιχα όσοι δεν σχεδίασαν σκαριφήματα ήταν 5,8.
Ο λόγος που συνέβη αυτό ήταν, όπως υποστήριξε, ότι ο εγκέφαλος είναι σχεδιασμένος να επεξεργάζεται διαρκώς πληροφορίες. Όταν το περιβάλλον στο οποίο βρίσκεται δεν προσφέρει ενδιαφέροντα ερεθίσματα, τότε καταφεύγει στην παραγωγή δικών του ή, απλώς, στη φαντασία. Τα σκίτσα αυτά δίνουν τη δυνατότητα στο μυαλό να απασχοληθεί με κάτι και το «εμποδίζουν» να ταξιδεύει μακριά από την πραγματικότητα κρατώντας το στο «καθήκον», δηλαδή την επεξεργασία ερεθισμάτων.
Αγχολυτικά και θεραπευτικά για το Αλτσχάιμερ
Όπως επισημαίνει η ψυχολόγος- ψυχοθεραπεύτρια κ. Μαριέτα Ρήγα- Πεπελάση: «Τα σκαριφήματα συνήθως είναι μια προβολή της έντασης και του άγχους που έχουμε, πάνω στο χαρτί. Αυτό τα καθιστά χαλαρωτικά αφού μας βοηθούν να αποβάλουμε την ένταση και το άγχος, που πιθανώς μας προκαλούν εσωτερικά ή εξωτερικά ερεθίσματα και συμβάλλουν στην αυτοσυγκέντρωση του ατόμου». Για την κ. Σωτηράκογλου, «γενικά η γραφή συνδέεται και παράγεται από τη λειτουργία του εγκεφάλου και του νευροφυτικού συστήματος. Η γραφή και η ενάσκηση στη γραφή βοηθούν στην εξέλιξη του εγκεφάλου και της σκέψης.
Για τον λόγο αυτό, τα παιδιά και οι γέροντες πρέπει να ενθαρρύνονται στη γραφή, τα μεν για να εξελιχθούν και να εξελίξουν τη σκέψη τους, οι δε για να διατηρηθούν σε καλό επίπεδο μνήμης και σκέψης. Η γραφοθεραπεία χρησιμοποιείται πλέον για τη βελτίωση συμπεριφορών του ατόμου. Ως εκ τούτου, η γραφή ακόμη και των σκαριφημάτων, βοηθά- κατά το μέτρο του δυνατού- στο να κρατηθεί ο εγκέφαλος σε εγρήγορση».
Τη σημασία αυτών των σχεδιασμάτων για την καλή κατάσταση του εγκεφάλου τονίζει και η κ. Μάγδα Τσολάκη, νευρολόγος- ψυχίατρος και αναπληρώτρια καθηγήτρια Νευρολογίας στο ΑΠΘ. Όπως χαρακτηριστικά λέει, «στις ασκήσεις που κάνουν οι ασθενείς μας με άνοια στο πρώτο στάδιο στα κέντρα Ημέρας των Εταιρειών Νόσου Αλτσχάιμερ είναι και οι “ασκήσεις διπλού έργου”. Να κινούν δηλαδή το χέρι τους με εναλλασσόμενες κινήσεις και συγχρόνως να απαντούν σε ερωτήσεις. Έτσι ενεργοποιούνται περισσότερες περιοχές του εγκεφάλου».


Ακόμη και τώρα κατά τη διάρκεια συζητήσεων ή τηλεφωνικών συνομιλιών σχεδόν μηχανικά κάνει αφηρημένα σχέδια στο χαρτί, ενώ έχει παρατηρήσει πως προτιμά τα γραμμικά σχήματα. Ωστόσο, μέχρι και σήμερα δεν μπορεί να εξηγήσει αν «όταν τραβάς την πρώτη γραμμή το μυαλό ακολουθεί το χέρι ή δίνει εντολές».
Τα σκαριφήματα είναι συνδεδεμένα με την ανία και τα φοιτητικά σημειωματάρια. Ωστόσο, αρκετοί είναι αυτοί που κατά τη διάρκεια μιας επαγγελματικής σύσκεψης ή ενός χρονοβόρου τηλεφωνήματος ζωγραφίζουν στα χαρτιά που έχουν μπροστά τους. Όπως υποστηρίζουν πολλοί γραφολόγοι και ψυχολόγοι, αποκαλύπτουν κάποια χαρακτηριστικά της προσωπικότητας του «σχεδιαστή» τους αλλά και τον τρόπο που λειτουργεί το μυαλό του.
«Το σκαρίφημα είναι μια αφηρημένη σκέψη του γράφοντος, η οποία συμπυκνώνεται σε μια εικόνα ή ένα σύμβολο. Αποτελεί μέσο έκφρασης του άγχους της συγκεκριμένης στιγμής και ως εκ τούτου είναι σε άμεση συνάρτηση με το παρελθόν και το παρόν του γράφοντος. Εν τούτοις, σε συγκεκριμένες περιόδους της ζωής μπορούν να υποδείξουν τη συγκεκριμένη ψυχολογική διάθεση» σημειώνει η κ. Χριστίνα Σωτηράκογλου, αναλυτική και δικαστική γραφολόγος και δικηγόρος.
Προσθέτει μάλιστα ότι «αποτελούν εμφάνιση των σκέψεων, των συναισθημάτων, της δραστηριότητας, ακόμη και της εξωτερικής μας εμφάνισης, αφού στις περισσότερες περιπτώσεις ο γράφων δεν γνωρίζει γιατί φτιάχνει τα συγκεκριμένα σχέδια. Η Αμερικανίδα γραφολόγος Ruth Gardner τα χαρακτηρίζει αυτοπροσωπογραφίες».
Σε εγρήγορση
Σύμφωνα με την Jackie Αndrade, καθηγήτρια ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο Ρlymouth της Βρετανίας, τα αφηρημένα σχέδια που κάνει κανείς όταν «βαριέται» κατά τη διάρκεια εκτέλεσης κάποιου καθήκοντος όχι απλώς δεν του αποσπούν την προσοχή, αλλά αντίθετα κρατούν τον ανθρώπινο εγκέφαλο σε εγρήγορση. Η Βρετανίδα καθηγήτρια δημοσίευσε μελέτη στο επιστημονικό περιοδικό «Αpplied Cognitive Ρsychology», κατά την οποία είχε αναθέσει σε ομάδα 40 ανθρώπων να ακούσουν ένα μεγάλο και βαρετό τηλεφωνικό μήνυμα όπου αναφέρονταν ονόματα ανθρώπων και τοποθεσίες και να γράψουν μόνο τα ονόματα όσων θα πήγαιναν σε ένα πάρτι.
Οι μισοί από αυτούς μπορούσαν να ζωγραφίζουν ό,τι θέλουν σε χαρτί κατά τη διάρκειά του και οι υπόλοιποι όχι. Αυτό που βρήκε στο τέλος του πειράματος ήταν ότι όσοι σχεδίαζαν θυμόντουσαν καλύτερα τι είχαν ακούσει. Μάλιστα είχαν συγκρατήσει περίπου 29% περισσότερες πληροφορίες. Από τα 8 ονόματα ανθρώπων και τοποθεσιών που έπρεπε να σημειώσουν, έγραψαν- κατά μέσο όροσωστά τα 7,5, ενώ αντίστοιχα όσοι δεν σχεδίασαν σκαριφήματα ήταν 5,8.
Ο λόγος που συνέβη αυτό ήταν, όπως υποστήριξε, ότι ο εγκέφαλος είναι σχεδιασμένος να επεξεργάζεται διαρκώς πληροφορίες. Όταν το περιβάλλον στο οποίο βρίσκεται δεν προσφέρει ενδιαφέροντα ερεθίσματα, τότε καταφεύγει στην παραγωγή δικών του ή, απλώς, στη φαντασία. Τα σκίτσα αυτά δίνουν τη δυνατότητα στο μυαλό να απασχοληθεί με κάτι και το «εμποδίζουν» να ταξιδεύει μακριά από την πραγματικότητα κρατώντας το στο «καθήκον», δηλαδή την επεξεργασία ερεθισμάτων.
Η ΤΟΝΩΣΗ
Τα πρόχειρα σχεδιάσματα κρατούν τον εγκέφαλο σε εγρήγορση
Αγχολυτικά και θεραπευτικά για το Αλτσχάιμερ
Όπως επισημαίνει η ψυχολόγος- ψυχοθεραπεύτρια κ. Μαριέτα Ρήγα- Πεπελάση: «Τα σκαριφήματα συνήθως είναι μια προβολή της έντασης και του άγχους που έχουμε, πάνω στο χαρτί. Αυτό τα καθιστά χαλαρωτικά αφού μας βοηθούν να αποβάλουμε την ένταση και το άγχος, που πιθανώς μας προκαλούν εσωτερικά ή εξωτερικά ερεθίσματα και συμβάλλουν στην αυτοσυγκέντρωση του ατόμου». Για την κ. Σωτηράκογλου, «γενικά η γραφή συνδέεται και παράγεται από τη λειτουργία του εγκεφάλου και του νευροφυτικού συστήματος. Η γραφή και η ενάσκηση στη γραφή βοηθούν στην εξέλιξη του εγκεφάλου και της σκέψης.
Για τον λόγο αυτό, τα παιδιά και οι γέροντες πρέπει να ενθαρρύνονται στη γραφή, τα μεν για να εξελιχθούν και να εξελίξουν τη σκέψη τους, οι δε για να διατηρηθούν σε καλό επίπεδο μνήμης και σκέψης. Η γραφοθεραπεία χρησιμοποιείται πλέον για τη βελτίωση συμπεριφορών του ατόμου. Ως εκ τούτου, η γραφή ακόμη και των σκαριφημάτων, βοηθά- κατά το μέτρο του δυνατού- στο να κρατηθεί ο εγκέφαλος σε εγρήγορση».
Τη σημασία αυτών των σχεδιασμάτων για την καλή κατάσταση του εγκεφάλου τονίζει και η κ. Μάγδα Τσολάκη, νευρολόγος- ψυχίατρος και αναπληρώτρια καθηγήτρια Νευρολογίας στο ΑΠΘ. Όπως χαρακτηριστικά λέει, «στις ασκήσεις που κάνουν οι ασθενείς μας με άνοια στο πρώτο στάδιο στα κέντρα Ημέρας των Εταιρειών Νόσου Αλτσχάιμερ είναι και οι “ασκήσεις διπλού έργου”. Να κινούν δηλαδή το χέρι τους με εναλλασσόμενες κινήσεις και συγχρόνως να απαντούν σε ερωτήσεις. Έτσι ενεργοποιούνται περισσότερες περιοχές του εγκεφάλου».

Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)