18 Ιανουαρίου 2011

Επιστήμονες -5: "Μετατροπέας Ήχου Μωρών" & "Βραχιόλι GPS"

Θα κλείσουμε τις ανακαλύψεις των επιστημόνων μας και την συμβολή τους στη διευκόλυνση των μαμάδων, με 2 τελευταίες Εφευρέσεις:



Ο αξιέπαινος επιστήμων: Τάσος Π. μετεξέλιξε τη "Μάσκα Μωρού" και εισηγήθηκε τον "Μετατροπέα Ήχου Μωρών".

Ο Μετατροπέας είναι μια συσκευή που τοποθετείται οπουδήποτε στο χώρο που βρίσκεται το μωρό σας. Συλλαμβάνει τους ακατάληπτους ήχους που βγάζει το σπλάχνο σας και τους μετατρέπει σε λέξεις π.χ. "τώρα θα δεις παλιοκουδουνίστρα που μου πήρες τα αυτιά…"

(όρα και Επιστήμονες-1).

Επιπλέον, έχει ενσωματωμένο ραδιόφωνο και τηλεόραση, είτε για να ακούτε και να βλέπετε εσείς, είτε για να αφήνετε το μωρό σας να αποβλακώνεται και να μένει ήσυχο καθώς είστε απασχολημένη και κάνετε άλλες δουλειές.

Πλεονέκτημα: Ο προηγμένος "Μετατροπέας Ήχου Μωρών", έχει ήδη ενσωματωμένες 100 γλώσσες.








Η καταξιωμένη επιστημονική συνεργάτης μας: Κατερίνα Ι. ανακάλυψε το "Βραχιόλι GPS". Το φοράτε στον καρπό του μωρού σας και ξέρετε ανά πάσα στιγμή πού βρίσκεται.

Για να το περιγράψουμε επακριβώς με τα λόγια της επιστήμονος:

"Ειδικό , μαλακό, δε βγαίνει (εκτός αν το βγάλετε εσείς), αντιαλλεργικό, αποστειρωμένο. Διαθέτει και εξάρτημα για να σας λέει πού βρίσκεται ακριβώς."

Ο τρόπος λειτουργίας του είναι απλός. Ας πούμε ότι το σκανταλιάρικό σας κρύφτηκε κάπου, όπως συνηθίζουν οι μπόμπιρες ή επειδή ήρθε η ώρα της φρουτόκρεμας που απεχθάνεται.

Παίρνοντας στα χέρια σας τη συσκευή και θέτοντάς την σε λειτουργία, σας οδηγεί αυτόματα: "Δυο βήματα αριστερά, ένα βήμα εμπρός κλπ", μέχρι να σας κατευθύνει ακριβώς στο κρησφύγετο του μπόμπιρα και να του κάνετε: "Τσσααααα..., μάντεψε ποιος ήρθε!"






Τ Ε Λ Ο Σ






14 Ιανουαρίου 2011

Ένα ...κλάμα χίλιες λέξεις


Τα μικρά παιδιά είναι απρόβλεπτα!

Καμιά φορά, αναρωτιέμαι μήπως τα μαθήματα γίνονται κουραστικά γι αυτά και τα παρακολουθούν από αγγαρεία επειδή θέλουν να τα φέρνουν οι γονείς τους.

Η αυθόρμητη αντίδραση ενός μικρού μαθητή όμως, μου έδειξε ότι ο σκοπός των μαθημάτων έχει πετύχει κι ότι πραγματικά τα παιδιά μαθαίνουν ενώ διασκεδάζουν, περνούν ευχάριστα και απολαμβάνουν αυτό που κάνουμε.


Λόγω εορτών (και κάποιας κακής συνεννόησης), στο προηγούμενο μάθημα ήρθαν λιγότερα από τα μισά παιδιά. Περιμένοντας τα υπόλοιπα, απασχόλησα λιγάκι όσα παιδιά ήρθαν παίζοντας αυτοσχέδια παιχνίδια με ό,τι υλικά είχαμε πρόχειρα.

Μετά από ένα εύλογο διάστημα αναμονής, αποφασίσαμε να αναβληθεί το μάθημα. Στην αρχή δεν κατάλαβα τι είχε γίνει, αλλά όταν πλησίασα ένα παιδάκι που ξέσπασε σε κλάματα, έμαθα ότι θύμωσε με τη μητέρα του επειδή δε θα γινόταν το μάθημα. Όσο κι αν προσπαθούσαμε να το καθησυχάσουμε εκείνο δε σταματούσε, ενώ είχε πάρει εκείνη τη χαρακτηριστική κλαμένη αδικημένη φατσούλα, κρατώντας μούτρα στη μητέρα του.

Ε, ό,τι άλλο κι αν πω είναι περιττό!


.

18 Δεκεμβρίου 2010

Η Ωραία ...Κοιμισμένη Φαντασία!

Αφορμή για να εμπνευστώ την ωραία… "Κοιμισμένη Φαντασία" ήταν ένας μαθητής.

Πέρυσι τα πήγαινε μια χαρά με τις ασκήσεις φαντασίας και μοιραζόταν μαζί μας αρκετές πρωτότυπες ιδέες. Φέτος όλο μένει τελευταίος. Έτσι, είχα την ιδέα να απεικονίσω τη φαντασία να κοιμάται του καλού καιρού, για να μπορούμε εύκολα να την …ξυπνάμε!

Βρήκα την κατάλληλη εικόνα, τη διαμόρφωσα όσο γινόταν καλύτερα με το Photoshop και την έβαλα μέσα σε σύννεφο - όπως αυτά στα κόμικς όταν σκεφτόμαστε.
Την τύπωσα σε αφισούλα, την κόλλησα σε χαρτόνι και τελικά είπα να κολλήσω και ένα μακρύ "χερούλι" για να την κρατώ ...πάνω από τα κεφάλια των παιδιών που αντιμετώπιζαν πρόβλημα φαντασίας.
Και να, έτοιμο το πανό της "Κοιμισμένης Φαντασίας"!

Τα παιδιά γελούσαν όταν το είδαν, επειδή τους είχα ανακοινώσει ότι θα κάνω κάτι για τη φαντασία τους, αλλά δεν το περίμεναν.

Σύντομα, το πανό της ωραίας "Κοιμισμένης Φαντασίας" μετατράπηκε σε όπλο υπέρ της έμπνευσης. Δεν προλάβαινα να αγγίζω με αυτό τα κεφάλια των παιδιών που το ζητούσαν για να τονώσουν τις ιδέες τους. Κάτι σα μαγικό ραβδί-πανό (καλά που πρόσθεσα και το χερούλι!).

Μόλις στο προηγούμενο μάθημα, ένα παιδί δυσκολεύτηκε σε κάποια άσκηση και μου το ζήτησε: "Κυρία, τι έγινε εκείνο το πανό της φαντασίας;"

Δεν ξέρω αν τα παιδιά υποβάλλονται από το πανό και πιστεύουν (λίγο στα ψέματα και λίγο στ' αλήθεια) ότι τα βοηθάει, πάντως, όπως και να 'χει, βρήκαμε άλλον έναν τρόπο να διασκεδάζουμε και να αντιμετωπίζουμε με χιούμορ τις τυχόν δυσκολίες!


.

12 Δεκεμβρίου 2010


Ειλικρινά, κανένας μας μέσα στην τάξη δεν περίμενε ότι τα μαθήματα του 2ου Κύκλου θα ήταν τόσο διασκεδαστικά.

Δεν υπάρχει μάθημα που δε θα σκάσουμε στα γέλια με όσα γίνονται και όσα λέγονται!

Υπήρχαν μαθητές που μου είπαν ότι θα έρθουν μόνο στην πρώτη συνάντηση, επειδή το πρόγραμμά τους είναι πολύ φορτωμένο τις Δευτέρες που γίνονται τα μαθήματα και δεν έχουν χρόνο, αλλά από τότε δεν έχουν χάσει ούτε ένα μάθημα!

Ένας άλλος μαθητής που συνήθως αργεί, με ενημέρωσε ότι θα αργεί λίγο επειδή δεν προλαβαίνει αλλά ότι θα έρχεται οπωσδήποτε!
Μια άλλη μέρα που ήταν πολύ κουρασμένος και οι γονείς του, τού είχαν συστήσει να φύγει πιο νωρίς για να έχει δύναμη και για τα υπόλοιπα που τον περίμεναν, όταν ήρθε εκείνη η ώρα, έτρεξε να τους τηλεφωνήσει να μην ανησυχούν επειδή θα έμενε μέχρι το τέλος.


Και πώς να μη μείνει αφού περνάμε όλοι τόσο υπέροχα!

Αυτό οφείλεται, βέβαια, κατά μεγάλο μέρος και στα παιδιά που αποτελούν τη φετινή ομάδα των μαθητών, με το χιούμορ, την ευφυΐα, τις ατάκες τους και την ευχάριστη διάθεση με την οποία έρχονται στο μάθημα.

Και όπως γίνεται συνήθως, το ένα συμπαρασύρει (εμπνέει θα 'λεγα) το άλλο και παίρνει φωτιά όλη η ομάδα!



.

29 Νοεμβρίου 2010

Έτοιμες Λύσεις

Irisz Agocs
Πολλές φορές τα παιδιά δε θέλουν να προσπαθήσουν άλλο ή κουράζονται επειδή δεν μπορούν να βρουν κάποια λύση και απογοητευμένα ζητούν βοήθεια από άλλους (διδάσκοντες, γονείς, μεγαλύτερους κλπ).

Η διδακτική μου πείρα μου έχει μάθει το εξής:
"Δεν πρέπει να δίνουμε έτοιμη τη λύση!"

Ακόμη και σε ένα παιδί που έχει παραιτηθεί από την προσπάθεια, δίνουμε κίνητρα για να συνεχίσει να προσπαθεί. Τα κίνητρα είναι υπαινιγμοί βοήθειας που θα το οδηγήσουν στη λύση και όχι έτοιμη η λύση "στο πιάτο" όπως συνηθίζουμε να λέμε.

Μόνο έτσι θα ενισχύσουμε την αυτοπεποίθησή του και θα του δείξουμε να μην παραιτείται αλλά να συνεχίζει, επειδή μπορεί να τα καταφέρει.

Αφορμή γι' αυτήν την ανάρτηση μου 'δωσε μια μητέρα, από τα μ
αθήματα Υπερηρώων. Μόλις το παιδί της δυσκολευόταν και της ζητούσε βοήθεια, εκείνη του 'δινε αμέσως -και τελείως αβίαστα- την απάντηση.

Η φράση: "Να, αυτό ξέχασες!", δε νομίζω να ενίσχυε σε τίποτε το έργο που είχαμε αναλάβει και οι δύο (εγώ σαν παιδαγωγός κι εκείνη σαν βοηθός του παιδιού) και έκανε το παιδί να μην αυτονομείται στις προσπάθειές του αλλά να στηρίζεται συνέχεια πάνω της.

Της συνέστησα λοιπόν (με ευγενικό τρόπο φυσικά, για να μην την προσβάλω), να δίνει υπαινιγμούς και να κατευθύνει το παιδί προς τα πού να στραφεί –ακόμη κι αν αυτό ήταν ολοφάνερο- αλλά να μην του δίνει άμεσα τη λύση για να του αφήνει τη χαρά και την ικανοποίηση να τη βρίσκει μόνο του.


Μόνο έτσι περνάει στο μυαλό του παιδιού το σημαντικό μήνυμα:
"Μπορώ! Είμαι ικανός! Τα κατάφερα!", που θα το βοηθήσει στις επόμενες προσπάθειές του.


.

12 Νοεμβρίου 2010

Σημείωμα

Απόσπασμα από σημείωμα προς τους γονείς

Θεσσαλονίκη, 8 Νοεμβρίου 2010

Αγαπητοί γονείς,

φέτος θα συνεχίσουμε με τον 2ο κύκλο μαθημάτων του Εργαστηρίου Έκφρασης και Δημιουργικής Γραφής.

Θα ήθελα να σας πληροφορήσω σχετικά με το περιεχόμενο των μαθημάτων της 2ης χρονιάς και γραπτώς, κυρίως για όσους δεν ήταν στην ενημέρωση της πρώτης συνάντησης।


Τα μαθήματα που θα γίνουν φέτος έχουν τους εξής στόχους:

1. Την περαιτέρω ανάπτυξη της φαντασίας και της αντίληψης των παιδιών.

2. Τη δημιουργική σκέψη, την παραγωγή ιδεών και τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να μεθοδοποιήσουμε τον "κατιδεασμό".

3. Την συγγραφή ατομικών κειμένων (μικρές ιστορίες, παραμύθι κ.λπ.).


Το τρίτο μέρος θα γίνει βήμα-βήμα (για να μην πω πρόταση-πρόταση) και μετά από πολλές ασκήσεις και σχετικά παιχνίδια προεργασίας.

Μ' αυτόν τον τρόπο, κάθε παιδί θα μάθει καλύτερα πώς να δουλεύει με τις προτάσεις, τη ροή, τα μέρη και την ολοκλήρωση ενός κειμένου.

Έτσι, θα επισημανθούν καλύτερα και οι ατομικές δυσκολίες και τα σημεία στα οποία το κάθε παιδί αντιμετωπίζει προβλήματα στο γραπτό λόγο και χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή και καθοδήγηση.

Στόχος είναι, στο τέλος της χρονιάς, ο κάθε μαθητής να κρατάει στα χέρια του το δικό του καλογραμμένο βιβλίο, με τον τίτλο και το όνομά του στο εξώφυλλο. Να μπορεί να είναι περήφανος γι αυτό και να το δίνει να διαβαστεί από συγγενείς και φίλους ή να τους μοιράζει αντίτυπα όπως κάνουν οι καταξιωμένοι συγγραφείς.

...


12 Οκτωβρίου 2010

Υπερήρωες

Οι Υπερήρωες μεταφέρθηκαν για φέτος (2010)
και στη
Δημοτική Βιβλιοθήκη της Χαριλάου


Τα μαθήματα αφορούν παιδιά (από νηπιαγωγείο μέχρι β' δημοτικού), με τη βοήθεια ενός ενήλικα (κατά προτίμηση γονέα), που εργάζονται ως ζευγάρια.

Δίνεται έτσι η δυνατότητα στους γονείς να έρθουν πιο κοντά στα παιδιά και να γνωρίσουν περισσότερα για την ψυχολογία και τον τρόπο σκέψης τους.


Υπεύθυνη Προγράμματος: Αλεξάνδρα Μόζα
.